reaGÁLások

A valósághoz hűen kellene ábrázolni az adatokat az ellenzéki médiában

2024. március 12. - Gál István Elek

Azt természetesnek vesszük, hogy a Fidesz média torzítja az adatokat, fényezi, ahol csak tudja.

A szomorú az, hogy az ellenzéki médiában is lépten nyomon elkövetik ezt, mint hibát. Fidesznek kedvező irányban!

A Magyarországon és az EU-ban családokra és gyermekekre költött összegek ábrázolása jó példa erre.

A HVG 2024 február 29 számának 15. oldalán több adatgyűjtést is diagramokban ábrázolnak, köztük ezt is.

eredeti_csaladokra_es_gyermekekre_eu_es_magyarorszag.jpg

Első ránézésre a magyar adat nem is tűnik rossznak, igaz a vonal alul kezd, de 2017-re már túlszárnyalja az EU-s vonalat. 2 év múlva újra lentebb van, majd az utolsó évben megint megelőzi az EU-s vonalat.

A HVG-nek sikerült átvernie az olvasót!

A trükk: az éves adatot csak az előző évhez hasonlították, így nem látjuk a tényleges változást a kiadásokban a 10 éves időszakra. Ugyanazon adatok helyes ábrázolása így néz ki.

helyesen_csaladokra_es_gyermekekre_eu_es_magyarorszag.jpg

Figyelemre méltó még a GDP arányos adatok egymástól távol eső körökkel ábrázolása.

Oszlop diagramokkal így néz ki:

gdp_csaladokra_es_gyermekekre_eu_es_magyarorszag.jpg

Központi statisztikai hazugsággyár újabb terméke

Eddig az infláció hamisításával és az átlagbér hazug kimutatásával szolgálta a KSH az Orbán rendszert, most a népszámlálást is beveti.

A cél Orbán ideológiájának az alátámasztása, a vallásos gondolkodású emberek számának statisztikai növelése.

Maga a Fidesz is kereszténynek hazudja magát, ahogy a követői nagy része, de a tetteik cáfolják ezt.

De térjünk rá az újabb hazugság gyártásra.

Népszámláláskor rákérdeznek a vallási hovatartozásra is. Míg előző népszámláláskor 2011-ben külön szerepelt az ateista kategória, most besorolták a vallásosok közé. 

Hogyan?

A 14. kérdésnél (Mi a vallása,felekezete?) az ateistának a “vallása, felekezete:” (!) rubrikába kell beírnia azt, hogy ő ateista. 

A 2022-es népszámlálásnál így az ateisták vallásosak közé lesznek statisztikailag besorolva.

Definíció szerint az ateizmus bármilyen isten, istenség vagy más természetfeletti lények létezésébe vetett vallásos hitet elutasító eszmei irányzatok csoportja.

nepszamlalas_vallasi_kerdes.jpg

A Magyar Ateista Társaság természetesen tiltakozott ez ellen, hiába.

https://hvg.hu/itthon/20220906_Vallas_ateizmust_nepszamlalas2022_KSH

Szerintem még a “nincs vallása, felekezete” rubrika sem egyértelmű, hiszen tarthatja magát valaki vallásosnak, istenhívőnek úgy is, hogy nem kötődik egyetlen egyházhoz, felekezethez sem.

A KSH elnöke, az önkényuralom hű szolgája Dr Vukovich Gabriella

Orbán vállalásai

Orbán vállalásai az Európai Unió eljárása következtében vicc kategóriába tartoznak, de az EU döntéshozói komolyan veszik, ezért tovább pénzelik az Orbán rendszert. Tovább épül az önkényuralom hazánkban.

Vegyük sorra ezeket a vállalásokat

https://www.szabadeuropa.hu/a/elemzes-mennyire-eros-pokhalot-szott-brusszel-orban-viktor-kore/32040761.html

felsorolás a cikk alapján:

A magyar kormány tizenhét vállalása

  • 1/ Az uniós források végrehajtásával kapcsolatos jogsértések és szabálytalanságok megelőzésének, feltárásának és kijavításának megerősítése az újonnan létrehozott Integritás Hatóság révén; 
    (Az a hatóság, amelyet Orbán hoz létre e célból, már a személyi kiválasztásnál biztosíték, hogy ne köpjön Orbán levesébe, de tucatjával gyártsa hetenként a röhögséges többoldalas javaslatait, amin lehet majd csámcsogni itthon és Brüsszelben)
  • 2/ a Korrupcióellenes Munkacsoport létrehozása; 
    (A Magyar Közlönyben 2022. július 15., pénteken már meg is jelent erről a kormányrendelet. Eszerint a munkacsoport elnöke a Varga Judit igazságügyi miniszter által megbízott, az általa vezetett minisztériumban működő politikai felsővezető vagy szakmai felsővezető lesz. A munkacsoport tagja lesz az Alkotmányvédelmi Hivatal főigazgatója, az országos rendőrfőkapitány, a Nemzeti Védelmi Szolgálat főigazgatója és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vezetője, valamint a következő miniszterek által delegált emberek: az igazságügyi miniszter, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, a pénzügyminiszter, a belügyminiszter, a kabinetirodát vezető miniszter, a területfejlesztési miniszter. A kormány a munkacsoport tanácskozási és véleményezési joggal rendelkező állandó meghívott résztvevőjének felkéri az Állami Számvevőszék elnökét, a Gazdasági Versenyhivatal elnökét, a Közbeszerzési Hatóság elnökét, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága elnökét, az Országos Bírósági Hivatal elnökét és a legfőbb ügyészt. Évente egyszer összegyűlik és jelentést tesz. Ujjé!
    És ráadásul ott lehetnek hallgatóként a korrupcióellenes küzdelem témáját érintő tevékenységet folytató szervezetek képviselői is.
    Azután ez a kormányrendelet 1424/2022. (IX. 5.) Korm. határozattal érvényét vesztette. De! “A Kormány kötelezettséget vállal egy új Korrupcióellenes Munkacsoport 2022. december 1-jéig történő létrehozására olyan módon, hogy abban kormányzati és nem kormányzati szereplők létszám és szavazati jog tekintetében paritásos alapon vesznek részt,” Persze, hogy a “nem kormányzati szereplők” közt milyen arányban lesznek kormánypártiak már nem tisztázott. Simán elérhető itt is a kétharmados többség.)
  • 3/ a korrupcióellenes keret erősítése; 
    (Magyarországon már most is 6 olyan hatóság működik, ami felléphetne a korrupció ellen
    https://vastagbor.atlatszo.hu/2022/09/08/magyarorszagon-mar-most-is-6-olyan-hatosag-mukodik-ami-fellephetne-a-korrupcio-ellen/
    de persze a kereteket tovább lehet erősíteni. Kit zavar?)
  • 4/ az uniós támogatás közérdekű vagyonkezelő alapítványok általi felhasználása átláthatóságának biztosítása;
    (Már most is olyan átláthatóságok vannak, hogy csak na! Azt, hogy milliárdos költéseknél éppen mely tételek vannak konkrétan kiírva, melyek csak egy összeg rejtett tételeként vajon ki határozza meg?)
  • 5/ a közhatalom gyakorlásával vagy a közvagyon kezelésével kapcsolatos kiemelt bűncselekmények esetén alkalmazandó külön eljárás bevezetése;
    (Még egy törvényt kell meghozni. Nem lesz nehéz. Miért nem elég például a BTK-ban vagy ügyészségről szóló törvényben most is meglévő eljárás?)
  • 6/ az audit- és ellenőrzési mechanizmusok megerősítése az uniós támogatás megfelelő felhasználásának biztosítása érdekében;
    (A megerősítés természetesen még néhány rendelkezést és bürokratát jelent, nem többet.)
  • 7/ az uniós forrásokból finanszírozott egyajánlatos közbeszerzési eljárások arányának csökkentése;
    (Ezt könnyen lehet teljesíteni, egy ajánlat helyett két Orbán stróman vagy Fidesz-brancsbeli lesz meghíva.)
  • 8/ a nemzeti költségvetésből finanszírozott egyajánlatos közbeszerzési eljárások arányának csökkentése
    (lásd az előző pontot)
  • 9/ jelentéstételi eszköz kialakítása az egyetlen ajánlattal lezárt közbeszerzési eljárások ellenőrzésére és bejelentésére;
    (Nincs kockázat. Hiszen már az előző pontokban is láttuk, hogy könnyen teljesíthető, hogy ne legyen egyetlen ajánlattal lezárt közbeszerzési eljárás.)
  • 10/ az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer fejlesztése az átláthatóság fokozásáért;
    (Lesz a programban még plusz 3-4 menűpont, és?)
  • 11/ a közbeszerzések hatékonyságát és költséghatékonyságát értékelő teljesítménymérési keretrendszer kidolgozása;
    (Ezt a trükköt már ismerheti a jónép a közbeszerzéseknél is, ahol a megfelelő irányba történő értékelést szolgálja a rendszer. Az értékelést lehet eleve úgy megalkotni, hogy minden csillagos 5-ös legyen. 1425/2022. (IX. 5.) Korm. határozat)
  • buvesz.png
  • 12/ cselekvési terv elfogadása a közbeszerzési verseny szintjének fokozása érdekében;
    (A verseny szintje már eleve emelkedik, hiszen mint láttuk az előző pontokban az egyajánlatos közbeszerzésekből kevesebb lesz)
  • 13/ a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak nyújtandó, a közbeszerzési gyakorlatokról szóló képzés;
    (Lesz néhány csókos, aki jó pénzért majd nagyon fog oktatni - lásd még az oktatást ellepő haszontalan közbeszerzések.)
  • 14/ támogatási rendszer kialakítása a mikro-, kis- és középvállalkozások közbeszerzésben való részvétele költségeinek megtérítésére;
    (Ez azért kell már nagyon, mert rég volt már a trafik mutyi. A kisebb kaliberű fideszes embereknek kell egy újabb kifizetési módszer. Költségeik lesznek - fideszes haverok számlákat produkálnak. Az állam meg kifizeti.)
  • 15/ az Arachne – a bizottság kockázatértékelési eszköze – alkalmazása;
    (Eddig is alkalmazásban állt a program, hírek nem jöttek arról, hogy bárkit lebuktatott volna.)
  • 16/ az OLAF-fal való együttműködés megerősítése;
    (Eddig is olyan szépen együttműködtek a magyar hatóságok. Hírek szóltak arról, hogy példaszerű Európában, hogy a magyar ügyészség mindig megválaszol minden OLAF-nak.)
  • 17/ jogszabály elfogadása a közkiadások fokozott átláthatóságának biztosítása érdekében.
    (És lesz még egy jogszabály. Mert eddig is csak annyi volt a baj, hogy kevés volt a jogszabály?)

Összességében kimondhatjuk, ezek a vállalások egyetlen karcolatot sem ejtenek az Orbán hazánkat kifosztó rendszerén.

De az Unió eleve olyan intézmény, amelyben valójában a politikusok, bürokraták és a nagytőkések/multinacionális cégek érdekei érvényesülnek. Erre szokták mondani, hogy demokráciadeficit van. Vagyis nincs valójában visszacsatolás a rendszerben a választópolgárok által. Az EU parlament megválasztásakor sincs semmi közös érdek az egyes országok polgárai között. A pártok is a saját otthoni meccseiket játszák ekkor.

Rosszul mehet egyes országokban a polgároknak, kifoszthatják őket, becsaphatják, béklyóba zárhatják őket, de nincs menekvés. A más országokat képviselő EU-politikusok csak a látszat kedvéért foglalkoznak ennek az országnak az ügyeivel, valójában nem küzdenek a polgárok érdekeiért. Miért is tennék? Nem azért kapják a fizetésüket, hogy más országok problémáit megoldják. A bürokratáknak meg elég, hogy dolgozhatnak. Szerveznek, tolmácsolnak, fordítanak, jegyzőkönyveznek, mi mást tennének? A multinacionális cégeket meg csak az érdekli, hogy az üzletüket ne zavarja senki. 

Fukuyama most is téved

Az 1990es években a politológus azért lett világszerte népszerű, mert azt mondta, írta, amit az akkori politikai vezetők és az átlagosan tájékozott polgárok szerettek volna hallani, olvasni. 1989-ben Francis Fukuyama A történelem vége? című, mindössze néhány oldalas tanulmányban kinyilatkoztatta:

a liberális demokrácia az emberiség ideológiai fejlődésének a végpontja, a kormányzás végső formája, s mint ilyen az egyetemes történelem vége lehet".

Az elmúlt 30 év erre azért rendesen rácáfolt.

francis_fukuyama.jpg

Most újra jelentkezett újabb proféciájával, hogy Ukrajna győzelme csapást mér az illiberálisnak mondott önkényuralmakra, autokratákra.

magyar nyelven:

https://rtl.hu/kulfold/2022/09/13/francis-fukuyama-haboru-vereseg-demokracia-autokrata

“A Washington Postnak arról beszélt, hogy az oroszok friss kudarca a háborúban hatalmas lendületet ad a világ liberális demokráciáinak, és visszaveti a tekintélyelvű rendszereket.”

Bár biztosan örülnek a demokraták szerte a világban, ha Ukrajna végleg győz, de az önkényuralmak előretörésenek alapvető oka nem változik. Ez pedig a demokrácia 2.0 rendszer belső hibái. 

Nem teljeskörű felsorolás:

Az újkori képviseleti demokráciákban bizony a választópolgárokat könnyen manipulálják. 

A választópolgárok nagy része teljesen passzív, így egy kisebbség akarata érvényesül a szavazáskor.

Az államokat multinacionális cégek gyűrik le, amelyek a választói akaratot két választás között felülírják. Így valójában népakarat csak személyi döntéseket hoz választáskor, de az állam irányításában alárendelt szerepe van.

Amíg a rendszer nem korrigálja magát, addig mindig fenyeget az önkényuralom térhódítása, amely során szűk csoportok populista szövegekkel megvezetik a választók egy részét. Majd berendezkednek folyamatos agymosás mellett az állami anyagi erőforrások kiszivattyúzására.

süti beállítások módosítása